onsdag, september 04, 2013

Alt har sin pris

Akkurat hva denne prisen er kommer imidlertid an på så mangt, ikke minst på loppemarked.

Jeg fant en fin liten glass-skål i kjøkkenavdelingen og tenkte at den ville gjøre seg fint sammen med sin tvilling og øvrige slektninger i det grønne glasserviset i skapet mitt. Ergo spurte jeg en av selgerne hvor mye han skulle ha for den. Han ville at jeg skulle forslå en pris, så jeg tilbød en femmer - særlig mer var jeg igrunnen ikke villig til å gi. Å nei, den måtte han nok ha 20 kroner for. Da kan du bare glemme det, sa jeg og gikk videre - til naborommet, hvor det var mer glass. Det sto det jammen tre av samme slaget, så jeg gjorde et nytt forsøk og spurte etter prisen - 15 for alle tre. Sånt blir det salg av...


Dette var selger nummer tos definisjon av en bolle hun måtte ha 20 kroner for. Igjen en sjokkerende pris - så lite?! 


Sett ovenfra ser den ut som en stor blomst. Jeg vet ikke hvor jeg skal ha den eller hva jeg skal bruke den til, men det var ingen tvil om at den måtte bli med hjem.


Hva han som mente at den lille grønne var verdt 20 kroner ville tatt for den store rosa, kan man jo bare lurt på...

Ingen kommentarer: