søndag, august 28, 2016

Kystturné 2016: Baderomsavdelingen

Jeg har, som den flyfilla jeg er, sett en del hotellbad etterhvert. Stort sett er de ikke så veldig bemerkelsesverdige - noen er i overkant små, andre overraskende store, de mest håpløse har skyvedører i glass eller vindu ut mot rommet (Privatliv? Hvorfor det?) og er jeg heldig har de badekar, men jevnt over er de aller fleste helt greie. Så kom vi til Det Hansetiske Hotel (disclaimer: Dette innlegget er på ingen måte sponset, både entusiasmen og bildene er helt mine egne) i Bergen, og hotellbad blir aldri helt det samme igjen...


Tapetet! Vasken! All plassen til å legge fra seg ting!


Badekaret! Det var særlig det som solgte meg - frittstående med rullekant og gullføtter. Jeg tilbrakte en lykkelig kvalitetstid-time med Kjell Westös Vådan att vara Skrake og en enorm mengde skum her. Dessuten var rommet enormt - utenfor billedkanten til venstre befinner det seg både toalett og dusjkabinett. 

Hotellet som ligger i et av de gamle husene på Bryggen var veldig sjarmerende og fullt av små kroker - en lenestol her, en peisestue med bokhyller der. (Jeg tillot meg å rydde litt i bøkene som lå fremme - husker ikke hvilken bok det var jeg gjemte under noe jeg mente var mer verdt å lese, men jeg mistenker at det var Coelho.) Plutselig var det ikke tvil om hvor vi skulle bo under Bergensturen i høstferien... 


I Stavanger fant jeg tidenes kafé-do på Bøker og Børst i Fargegaten. Kombinerer man bruktboksalg og kafé er det jo helt naturlig å også ha bokhyller på do. Faren er jo at køen kan bli lang...

Ingen kommentarer: